2-10-12:
Part
teòrica:
Començament del bloc 1, <<Eines tecnològiques per a la
documentació educativa>> (què és i conceptes relacionats).
Part
pràctica:
Creació del nostre bloc i dues entrades, una de presentació del
nostre grup i l’altra amb un vídeo on s’explica què és un bloc
i per a què serveix. També hem fet la foto del grup i hem
personalitzat el nostre bloc.
9-10-12:
Part
teòrica:
Continuació del bloc 1 explicant les dimensions de documents
impresos i de documents de la web i com referenciar (model APA).
Part
pràctica:
Escrit al bloc de la nostra reflexió sobre la lectura
d’alfabetització informacional i vàrem comentar les dels nostres
companys als seus blocs. També vàrem començar a realitzar una
activitat destinada a alumnes de primària relacionada amb el bloc 1.
16-10-12:
Part
teòrica:
Començament del bloc 2, <<Internet i les xarxes socials>>
(origen i evolució d’internet, web 1.0 i web 2.0).
Part
pràctica:
Vàrem pujar la nostra activitat del tema 1, <<Som arqueòlegs>>
i vàrem llegir i comentar les dels nostres companys.
23-10-12:
Part
teòrica:
Continuació del bloc 2, <<Internet i les xarxes socials>>
(serveis que posa a disposició la web 2.0, problemes que presenta la
web 2.0, introducció a les xarxes socials, explicació del concepte
d’aquestes, definició de marcador i de RSS).
Part
pràctica:
Hem cercat informació sobre el marcador <<Mister Wong>>
i ens hem inscrit amb la nostra conta de gamail. A continuació hem
entrat a la biblioteca digital de la nostra universitat i hem posat
en comú els tres tipus de catàlegs: El clàssic, el catàleg 2.0 i
el metacercador.
30-10-12:
Part
teòrica:
Ampliació del concepte de xarxa social, la seva classificació i
explicació de les seves característiques.
Part
pràctica:
Hem treballat amb el Google Docs, investigant com funciona i hem fet
una activitat que consistia en crear una història amb unes paraules
proposades per la professora (utilitzant aquest nou programa).
13-11-12:
Part
teòrica:
Començament del tema 3, <<Brecha digital>> (concepte
segons diferents autors, tipus de fractures digitals, indicadors
socials i categories dels indicadors).
Part
pràctica:
Començament de la creació de l’activitat del tema 2 i l’activitat
del tema 3. Vàrem emprar les dues hores per treballar en aquestes
unitats didàctiques.
20-11-12:
Part
teòrica:
Continuació del tema 3, <<Brecha digital>> (anàlisis de
la fractura digital, mesures per reduir-la, paper que han de
desenvolupar els centres escolars en relació amb aquest tema i
projectes per reduir la fractura) i la introducció del tema 4, <<Ús
educatiu d’internet>>.
Part
pràctica:
Vàrem acabar l’activitat del tema 3 i la penjarem al bloc.
L’activitat anterior la penjarem ahir, dia 19-11-12 al bloc.
27-11-12:
Part
teòrica:
Continuació del tema 4, <<Ús educatiu d’internet>>
(possibilitats educatives d’internet i usos d’internet dins
l’aula segons Martin Laborda (2005)).
Part
pràctica:
Dedicació a la pàgina web Glogster. Vàrem cercar la seva definició
i el seu ús per dur a terme una activitat relacionada amb el tema de
la nostra exposició final, en el nostre cas, del tema 6, les
pissarres digitals.
4-12-12:
Part
teòrica:
Continuació del tema 4, <<Ús educatiu d’internet>>
(explicació dels diferents espais que gestionen coneixements i
plataformes virtuals d’aprenentatge, com les wikis, folksonomies,
webquest, etc.).
Part
pràctica:
Treballàrem l’activitat del tema 4, <<Com menjar d’una
manera saludable>>, dedicant-li les dues hores.
11-12-12:
Part
teòrica:
Explicació del tema 5, <<Eines de presentació multimèdia>>
(Introducció, presentacions visuals, disseny de presentacions i els
errors més comuns a l’hora de fer una presentació).
Part
pràctica:
Vàrem finalitzar la nostra activitat del tema 4 i la penjarem al
nostre bloc <<Com menjar d’una manera saludable>>.
També començàrem l’activitat del tema 5, <<El llibre negre
dels colors>>.
18-12-12:
Part
teòrica:
La dedicàrem a demanar els nostres dubtes sobre tots els temaris i
preparar la nostra exposició final (les pissarres digitals).
Part
pràctica:
Acabàrem la nostra activitat del tema 5 i la penjàrem al nostre
bloc, <<El llibre negre dels colors>>.
8-01-13:
Part
teòrica:
Exposició dels nostres companys sobre els temes 1i 2.
Part
pràctica:
Exposicions de tot el grup classe sobre els dispositius tecnològics,
en el nostre cas, la realitat augmentada.
15-01-13:
Part
teòrica:
Exposicions dels nostres companys dels temes 3 i 4.
Part
pràctica:
Vàrem preparar les nostres exposicions del dia 22, és a dir,
la
presentació del nostre bloc, en concret, l’activitat del tema 3,
<<Llums per aprendre>> i el tema 6, <<Les pissarres
digitals>>. També ens han ensenyat a utilitzar la pissarra
digital de la classe.
22-01-13:
Part
teòrica:
Exposició del nostre grup i d’un altre sobre el tema 6.
Part
pràctica:
Exposició de tot el grup classe sobre la presentació dels nostres
blocs. Cada grup explicarà una activitat de cada tema, i nosaltres
expliquem l’activitat del tema 3.
No hay comentarios:
Publicar un comentario