martes, 22 de enero de 2013

DIARI DEL GRUP

2-10-12: 
 
Part teòrica: Començament del bloc 1, <<Eines tecnològiques per a la documentació educativa>> (què és i conceptes relacionats).

Part pràctica: Creació del nostre bloc i dues entrades, una de presentació del nostre grup i l’altra amb un vídeo on s’explica què és un bloc i per a què serveix. També hem fet la foto del grup i hem personalitzat el nostre bloc.


9-10-12:

Part teòrica: Continuació del bloc 1 explicant les dimensions de documents impresos i de documents de la web i com referenciar (model APA).

Part pràctica: Escrit al bloc de la nostra reflexió sobre la lectura d’alfabetització informacional i vàrem comentar les dels nostres companys als seus blocs. També vàrem començar a realitzar una activitat destinada a alumnes de primària relacionada amb el bloc 1.


16-10-12:
Part teòrica: Començament del bloc 2, <<Internet i les xarxes socials>> (origen i evolució d’internet, web 1.0 i web 2.0).

Part pràctica: Vàrem pujar la nostra activitat del tema 1, <<Som arqueòlegs>> i vàrem llegir i comentar les dels nostres companys.


23-10-12:

Part teòrica: Continuació del bloc 2, <<Internet i les xarxes socials>> (serveis que posa a disposició la web 2.0, problemes que presenta la web 2.0, introducció a les xarxes socials, explicació del concepte d’aquestes, definició de marcador i de RSS).

Part pràctica: Hem cercat informació sobre el marcador <<Mister Wong>> i ens hem inscrit amb la nostra conta de gamail. A continuació hem entrat a la biblioteca digital de la nostra universitat i hem posat en comú els tres tipus de catàlegs: El clàssic, el catàleg 2.0 i el metacercador. 

 
30-10-12:

Part teòrica: Ampliació del concepte de xarxa social, la seva classificació i explicació de les seves característiques.

Part pràctica: Hem treballat amb el Google Docs, investigant com funciona i hem fet una activitat que consistia en crear una història amb unes paraules proposades per la professora (utilitzant aquest nou programa). 
 

13-11-12:

Part teòrica: Començament del tema 3, <<Brecha digital>> (concepte segons diferents autors, tipus de fractures digitals, indicadors socials i categories dels indicadors).

Part pràctica: Començament de la creació de l’activitat del tema 2 i l’activitat del tema 3. Vàrem emprar les dues hores per treballar en aquestes unitats didàctiques.


20-11-12:

Part teòrica: Continuació del tema 3, <<Brecha digital>> (anàlisis de la fractura digital, mesures per reduir-la, paper que han de desenvolupar els centres escolars en relació amb aquest tema i projectes per reduir la fractura) i la introducció del tema 4, <<Ús educatiu d’internet>>.

Part pràctica: Vàrem acabar l’activitat del tema 3 i la penjarem al bloc. L’activitat anterior la penjarem ahir, dia 19-11-12 al bloc.


27-11-12:

Part teòrica: Continuació del tema 4, <<Ús educatiu d’internet>> (possibilitats educatives d’internet i usos d’internet dins l’aula segons Martin Laborda (2005)).

Part pràctica: Dedicació a la pàgina web Glogster. Vàrem cercar la seva definició i el seu ús per dur a terme una activitat relacionada amb el tema de la nostra exposició final, en el nostre cas, del tema 6, les pissarres digitals.


4-12-12:

Part teòrica: Continuació del tema 4, <<Ús educatiu d’internet>> (explicació dels diferents espais que gestionen coneixements i plataformes virtuals d’aprenentatge, com les wikis, folksonomies, webquest, etc.).

Part pràctica: Treballàrem l’activitat del tema 4, <<Com menjar d’una manera saludable>>, dedicant-li les dues hores.


11-12-12:

Part teòrica: Explicació del tema 5, <<Eines de presentació multimèdia>> (Introducció, presentacions visuals, disseny de presentacions i els errors més comuns a l’hora de fer una presentació).

Part pràctica: Vàrem finalitzar la nostra activitat del tema 4 i la penjarem al nostre bloc <<Com menjar d’una manera saludable>>. També començàrem l’activitat del tema 5, <<El llibre negre dels colors>>.


18-12-12:

Part teòrica: La dedicàrem a demanar els nostres dubtes sobre tots els temaris i preparar la nostra exposició final (les pissarres digitals).

Part pràctica: Acabàrem la nostra activitat del tema 5 i la penjàrem al nostre bloc, <<El llibre negre dels colors>>.


8-01-13:

Part teòrica: Exposició dels nostres companys sobre els temes 1i 2.

Part pràctica: Exposicions de tot el grup classe sobre els dispositius tecnològics, en el nostre cas, la realitat augmentada.


15-01-13:

Part teòrica: Exposicions dels nostres companys dels temes 3 i 4.

Part pràctica: Vàrem preparar les nostres exposicions del dia 22, és a dir, 
 la presentació del nostre bloc, en concret, l’activitat del tema 3, <<Llums per aprendre>> i el tema 6, <<Les pissarres digitals>>. També ens han ensenyat a utilitzar la pissarra digital de la classe.


22-01-13:

Part teòrica: Exposició del nostre grup i d’un altre sobre el tema 6.

Part pràctica: Exposició de tot el grup classe sobre la presentació dels nostres blocs. Cada grup explicarà una activitat de cada tema, i nosaltres expliquem l’activitat del tema 3.




No hay comentarios:

Publicar un comentario