Objectius:
-Conèixer d'una manera
divertida i entretinguda els components de la piràmide alimentària.
-Potenciar les seves habilitats
de recerca.
-Fomentar el treball en grup i
la comunicació.
Descripció
Aquesta activitat es fonamenta
en l'estratègia didàctica de la caça del tresor. Consisteix en
investigar què és una dieta sana i equilibrada.
Per això dividirem la classe en
sis grups formats per quatre alumnes. Cada grup representarà un
nivell de la piràmide dels aliments, de manera que cada un hagi de
cercar informació, imatges i exemples dels aliments assignats. Tota
la informació trobada la plasmaran a una cartolina del color del seu
grup i la penjaran a l'aula, de manera que els altres grups puguin
tenir accés a la informació de la resta dels companys. La finalitat
d'aquesta activitat és ajuntar tota la informació aportada per cada
grup de manera que després puguin respondre a la gran pregunta final
proposada per la professora. Aquesta l'hauran de resoldre amb els
coneixements adquirits. La qüestió proposada serà: Si fossis el
propietari d'un restaurant, com elaboraries un menú seguint les
pautes de la piràmide alimentària?
-Grup
taronja:
Cereals i
derivats (integrals).
-Grup
verd:
Verdures i
llegums fresques.
-Grup
vermell:
Fruites.
-Grup
groc:
Olis i greixos.
-Grup
blau:
Productes
lactis.
-Grup
morat:
Carn, peix i
llegums seques.
Destinataris:
Alumnes de
cinquè de primària.
Avaluació:
-Que la informació aportada
sigui veraç i completa.
-La col·laboració de tots els
alumnes de cada grup.
-L'ortografia i gramàtica.
No hay comentarios:
Publicar un comentario