martes, 9 de octubre de 2012

Reflexió sobre l'alfabetització informacional

Un exemple que evidencia aquesta lectura és que actualment els nins d'infantil ja utilitzen l'ordinador de manera habitual sense la necessitat d'una classe teòrica-pràctica d'informàtica. Si a més, tenim en compte que aquest canvi s'ha produit en un periode de entre 10-15 anys, és evident que en l'actualitat el problema no és: <<Saber utilitzar-lo>>, sino <<com utilitzar-lo>>. Aquesta realitat social provoca un canvi en el sistema educatiu, sobre tot universitari, on la tasca recau sobre l'alumnat i no sobre el professorat. D'aquesta manera, el docent passa de memoritzar la teoria a fer un treball pràctic de recerca i de gestió d'una informació veraç.

6 comentarios:

  1. Hola a totes!

    Bona reflexió de que els nins desde petits coneixen l'informàtica i ja fan ús de l'ordinador, avantatge per als mestres que ja no han de donar una classe teòrica de com fer-ne ús. Com heu dit vosaltres el problema radica en fer un bon ús de la xarxa i internet.

    ResponderEliminar
  2. estem d'acord amb el vostre comentari. No hi ha molt més que afegir.

    ResponderEliminar
  3. És evident que els infants utilitzen ja des de ben petits l'ordinador, però com bé heu dit, no saben com utilitzar-lo correctament. Creim que s'ha de fomentar un bon ús perquè no passi el mateix que ens ha passat a nosaltres: hem arribat a la universitat sense saber realitzar un treball de recerca adequadament.

    ResponderEliminar
  4. Amb aquesta reflexió podem comprovar el gran canvi que hi ha hagut en molt poc temps respecte la societat informàtica. Abans, els infants dedicaven gran part del seu temps lliure a l'esplai, però a mesura que la tecnologia ha anat avançant els nins han substituit l'esplai per aquestes noves activitats informàtiques.
    A més, compartim amb vosaltres que aquest nou canvi educatiu ha incrementat la tasca de l'alumne i ha disminuit la del professor.
    Una besada de part dels caputxins i caputxines!

    ResponderEliminar
  5. Primer, fer una petita puntualització, ja que creiem que heu confòs docent amb discent. El docent és qui ensenya i discent qui rep l'ensenyament.
    Per altra banda, respecte al comentari anterior, pensam que la tasca no ha disminuit, sinó que ha canviat. Abans, consistia en obrir el llibre i llegir; ara, en canvi, ha de programar activitats didàctiques per a que l'alumnat sigui més actiu. Considerem que això dificulta la tasca del professor, alhora que la fa més interessant.
    Salutacions

    ResponderEliminar
  6. El nostre grup també està d'acord amb el vostre comentari. No tenim cap dubte de que el problema no recau en saber utilitzar les eines informàtiques sinó en si les utilitzem de manera eficaç. Creiem que encara queda un llarg recorregut pel que respecte a l'aprenentatge de l'alfabetització informacional (saber cercar, seleccionar i utilitzar la informació)

    ResponderEliminar